ZŠ a MŠ logopedická

Zápis dětí do 1. třídy pro školní rok 2025/2026

Zápis dětí do 1. třídy (výuka ve školním roce 2025/2026 bude probíhat na pracovišti Přípotoční
1581/2 a, Praha 10 - Vršovice) se koná ve dnech 8. 4. – 11. 4. 2025 v budově školy na
pracovišti Moskevská 29, Praha 10. Konkrétní termín je potřeba domluvit (od 1. 3. 2025)
telefonicky na číslech 271 720 585 nebo 271 721 601
.

Potřebné dokumenty formuláře k vyplnění (žádost, přihláška) je možné si stáhnout na
webových stránkách školy www.logopedickaskola.cz. Formulář žádosti lze podat i elektronicky
(datovou schránkou, e-mailem s elektronickým podpisem nebo poštou.)

K zápisu zveme zákonné zástupce s dítětem. K vlastnímu zápisu a je nutné přinést s sebou:

• rodný list dítěte
• písemné doporučení školského poradenského zařízení ke vzdělávání v základní škole logopedické (speciálně SPC pro děti s vadami řeči, PPP)
• občanský průkaz zákonného zástupce, popř. vyjádření soudu o svěření dítěte do péče
• doklad o odkladu povinné školní docházky, pokud byla odložena

Kritéria přijímání žáků do ZŠ pro školní rok 2025/2026

Ve třídách není asistent pedagoga !!!

Rodič předloží v den konání zápisu platné doporučení SPC nebo PPP zapisovaného dítěte.

V doporučení bude:

  • doporučení zařadit dítě do školy zřízené pro žáky podle §16 odst. 9 školského zákona – pro žáky s vadami řeči
  • stanoven minimálně 3. stupeň podpůrných opatření
  • diagnostikovaná vada řeči – škola je zřízena pro žáky s vadou řeči jako primární (hlavní) diagnózou (do primární diagnózy nepatří přidružené poruchy řeči doprovázející jiné druhy postižení)

Pro školní rok 2025/2026 budeme přijímat 18 žáků do 1. ročníku.

Hodnocení:

  • Dítě se středně těžkou nebo těžkou vadou řeči bez diagnostikované mentální retardace či jiné středně těžké či závažné diagnózy - 4 body
  • Dítě se středně těžkou nebo těžkou vadou řeči bez diagnostikované mentální retardace s jinou středně těžkou diagnózou - 3 body
  • Dítě s jinými zdravotními postiženími 1 bod (počet žáků s jiným zdravotním postižením ve třídě je omezen platnou legislativou)

Při kombinaci zdravotních postižení je vždy určujícím kritériem dominantní postižení – postižení, které je v identifikátoru postižení uvedeno na prvním a druhém místě. Porucha autistického spektra a mentální retardace jsou vždy dominantním postižením bez ohledu na jejich umístění v identifikátoru, vada řeči je v tomto případě symptomatická.

Doplňujícím kritériem hodnocení je stanovený stupeň podpůrných opatření. Uchazeč se stanoveným čtvrtým stupněm podpůrných opatření získává půl bodu navíc k bodům uděleným dle výše popsaných kritérií.

Pořadí bude tvořeno nejprve z přednostně přijímaných uchazečů dle bodového zisku a poté z ostatních uchazečů dle bodového zisku, a to v případě, že po stanovení pořadí v rámci přednostně přijímaných zůstanou volná místa, či k stanovení pořadí náhradníků.

V případě rovnosti bodů přidělených dle výše uvedených kritérií u více žáků a zároveň vyššího počtu zájemců o vzdělávání, než je uvedená maximální možná kapacita prvních tříd, se určí pořadí žáků se stejným počtem bodů losováním, které proběhne do deseti pracovních dnů po skončení termínu zápisu. O případném termínu a průběhu losování budou uvedeny informace na webu školy do tří pracovních dnů po skončení zápisů.

Po celou dobu průběhu řízení mají účastníci právo nahlížet do spisu a vyjadřovat se k podkladům rozhodnutí podle § 36 odst.3 a § 38, správního řádu.

Žádost o odklad školní docházky

  • rodiče, kteří žádají pro dítě odklad školní docházky, doloží v průběhu zápisu doporučení školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa k odkladu školní docházky pro školní rok 2025/2026